Magaluf Events

Magaluf Events – een aanbieder van diverse feesten en feestvakanties – zag het einde van het seizoen naderen, maar was niet tevreden over de online prestaties en sales. Er konden potentieel meer tickets en pakketten worden verkocht. Om dit te bewerkstelligen zocht Magaluf Events naar een online marketingexpert die hun kon helpen effectieve en gerichte promotiecampagnes op te zetten en te beheren, om zo hun online sales te maximaliseren.

147% meer sales voor Magaluf Events

En meer effectieve promotiecampagnes

Internationale

Campagne

147%

Meer sales

£2,61

Per conversie

Beginsituatie

Magaluf Events – een aanbieder van diverse feesten en feestvakanties – zag het einde van het seizoen naderen, maar was niet tevreden over de online prestaties en sales. Er konden potentieel meer tickets en pakketten verkocht worden.

Om dit te bewerkstelligen zocht Magaluf Events naar een online marketingexpert die hen kon helpen effectieve en gerichte promotiecampagnes op te zetten en te beheren, om zo hun online sales te maximaliseren.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Facebook Ads

Branche

Evenementenservices

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft samen met Magaluf Events een effectieve strategie bedacht, waarna Facebook en Google Adwords campagnes zijn opgezet. In deze campagnes is er succesvol gebruik gemaakt van locatie targeting, waarmee het positieve effect van de campagnes is vergroot. Lead Tactics voert nu conversie- en zoekmachineoptimalisatie uit en wint relevante data in om de resultaten uit toekomstige campagnes te maximaliseren.

Resultaat

De activiteiten van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat het aantal aankopen in drie maanden tijd aanzienlijk verhoogd is. Daarbij heeft Lead Tactics de vindbaarheid verbeterd en relevante data ingewonnen om de resultaten blijvend te verbeteren en de sales te verhogen.

  • 147% meer sales
  • Meer websitebezoekers
  • Effectieve promotiecampagnes

DOCK 3

DOCK 3 is een evenementenlocatie in Antwerpen waar vele seminars, caterings en evenementen van zowel bekende multinationals als kleine bedrijven worden gehouden. Doordat het verkeer op de website en de aanvraag van offertes tegenviel, is Lead Tactics ingeschakeld.

Minder kosten en meer conversie voor DOCK 3

En een verhoogde vindbaarheid in de zoekmachines

25+

Zakelijke aanvragen p/m

12%

Meer organische bezoekers

2,5%

Conversiepercentage vergroot

Beginsituatie

‘DOCK 3 ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen via de website. Het bedrijf had geen goede organische vindbaarheid, en geen effectieve campagne voor zakelijke aanvragen. Daarnaast was de inrichting van de website niet optimaal ingericht. Belangrijk hierbij was dat er een constante stroom aan aanvragen werd gegenereerd over het gehele jaar.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • SEO
  • Facebook Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Evenementenservices

Plan van aanpak

Na eerst de bestaande data van de website te analyseren en te evalueren, is ervoor gekozen om een nieuwe site te leveren met een geïntegreerde SEO-strategie. Dit is gedaan om de kosten te verlagen en de conversieratio te verhogen. Daarnaast zal er content worden gecreëerd die ervoor zorgt dat DOCK 3 makkelijk kan worden gevonden in zoekmachines.

Resultaat

Door middel van de SEO-strategie is er gewerkt aan linkbuilding. Voor DOCK 3 zijn er kwalitatieve links gegenereerd waardoor de totale vindbaarheid is verbeterd en waardoor de website beter is gaan scoren in zoekmachines.

    • 12% meer organische bezoekers
    • Conversiepercentage vergroot met 2,5%
    • 25 zakelijke aanvragen per maand
    • Verbeterde vindbaarheid
    • Effectieve en commerciële website