€50,-
Per aanvraag
24%
Meer aanvragen
3%
Gem. conversie ratio

Beginsituatie
Van der Panne is een Rotterdamse woning- en bedrijfsmakelaardij dat zich focust op kwaliteit, interactie en klanttevredenheid. In het verleden zijn er advertenties gelanceerd op Funda. Helaas is Funda erg beperkt op het gebied van informatie. Hierdoor waren de resultaten van de advertenties zeer onduidelijk. Van der Panne heeft Lead Tactics vervolgens ingeschakeld om meer particuliere- en zakelijke aanvragen te genereren. Om dit op te lossen heeft Lead Tactics Google Ads ingezet.
Gekozen diensten
- Google Ads
- Conversie optimalisatie
Branche
Vastgoed
Plan van aanpak
In het tweede kwartaal van 2018 is Lead Tactics gestart met campagnes in Google Ads. Daarnaast hebben we onderzoek gedaan naar de website zelf. Door websiteopnames te maken konden we precies zien waar de bezoekers van de website vastliepen of afhaakten. Daarnaast werd AdCalls ingezet om te onderzoeken of potentiële klanten na een websitebezoek belden voor meer informatie.

Resultaat
AdCalls: Ten eerste is uit deze strategie naar voren gekomen dat ongeveer 9 van de 10 klanten belt voor meer informatie. Het inzetten van AdCalls was een groot succes wat resulteerde in efficiënt gemeten conversies.
Vistor recording: Vervolgens zijn er aanpassingen uitgevoerd aan de campagnes waardoor deze elke maand beter presteerden. Door gebruik te maken van websiteopnames konden we analyseren hoe de huidige website van Van der Panne door de bezoekers werd gebruikt.
Al met al heeft de combinatie van websiteopnames, AdCalls en de verbeterde campagnes ervoor gezorgd dat het aantal aanvragen aanzienlijk is verhoogd. Maandelijks worden er gemiddeld 10 nieuwe klanten gegenereerd die interesse hebben in een nieuwe woning.
- Meer conversies
- Bezoekersgebruik analyse
- Aanvragen verhoogd