Hotel Restaurant ten Cate

PlusPort wilde inzicht krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. Lead Tactics heeft onder andere de verschillende websites, Social Media, SEO en Google Adwords aangepakt. De uitgebreide online marketing analyse en het adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de benodigde inzichten verkreeg.

Landelijk hogere bezettingsgraad in het hotel

Lokaal focus op restaurantbezoeken en vergaderingen

20%

Hogere bezetting

38%

Organisch meer zichtbaar

58

Kamerboekingen

Beginsituatie

Hotel ten Cate is een familiehotel met een verouderde website, zonder een effectieve marketingstrategie of advertentiecampagnes om hun doelgroep te bereiken. Met de toenemende concurrentie van zowel concurrerende hotels, als platforms als Booking.com en
Trivago is het bedrijf genoodzaakt hun marktaandeel te verdedigen en idealiter te vergroten om winstgevend te blijven. Het is zaak om de bezettingsgraad van de hotelkamers en het restaurant te verhogen en om meer zakelijke aanvragen te genereren.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Facebook Ads
  • Linkedin Ads

Branche

Hospitality.

Plan van aanpak

Op landelijk niveau een hogere bezettingsgraad in het hotel, gecombineerd met meer zakelijke aanvragen als personeelsfeesten. Daarnaast een lokale focus op het genereren van meer restaurantbezoeken en vergaderingen. Met de Dynamische Online Marketing aanpak moet effectief worden geconcurreerd tegen vergelijkbare hotels en platforms als Booking.com en Trivago door middel van diverse advertenties en zoekmachine optimalisatie. Ook moet er voor worden gezorgd dat de bestaande doelgroep snel en effectief op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen Hotel ten Cate door middel van sociale media.’

hotel-ten-cate

Resultaat

  • 54 tafelreserveringen
  • Volgeboekt restaurant
  • 38% organisch meer zichtbaar
  • Commerciële en effectieve website
  • Actief op Google Adwords, Facebook & Linkedin

“Zeer persoonlijke en goede begeleiding. Ze doen ook graag de extra stap om ons te ontzorgen en de directe boekingen nemen sterk toe!”

Beachclub Titus

Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen voor trouwerijen, wat veroorzaakt werd door de huidige online strategie. Zij zochten daarom naar een betrouwbare partij die voor hen een grotere naamsbekendheid binnen de trouwsector kon realiseren en kon helpen met de conversieoptimalisatie op hun website.

Grotere naamsbekendheid binnen de trouw sector

En een betere vindbaarheid van de website

130+

Directe aanvragen

200%

Online meer aanvragen in 5 maanden

2017

Volgeboekt trouwseizoen

Beginsituatie

Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen. Het bedrijf had geen goede organische vindbaarheid, en geen effectieve campagne voor zakelijke aanvragen. Daarnaast was de design van de website niet optimaal om het meeste aantal aanvragen te genereren. Belangrijk hierbij was dat er geen constante stroom aan aanvragen werd gegenereerd over het gehele jaar.

Gekozen diensten

  • SEO
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Horeca & Evenementenservices

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft voor Beachclub Titus uitgebreid marktonderzoek gedaan, een gedegen stappenplan gemaakt, de online marketing uit handen genomen en hun websitedesign herzien, om zo de vindbaarheid van de website te verbeteren en het aantal aanvragen te verhogen.

Resultaat

De marketingactiviteiten van Lead Tactics hebben geresulteerd in 130+ directe aanvragen en een volgeboekt trouwseizoen 2016. Lead Tactics biedt Beachclub Titus blijvende ondersteuning op het gebied van marketing en gaat verder met het optimaliseren van de overige landingspagina’s, het verbeteren van de vindbaarheid en het verhogen van het aantal conversies per dienst.

  • 130+ directe aanvragen
  • Trouwseizoen 2017 volgeboekt
  • Landingspagina’s geoptimaliseerd
  • Conversiepercentage verhoogt met 223%
  • Van €115 per aanvraag naar €23

“Professionele ondersteuning en gegarandeerde omzet verhoging.”

– Sebastiaan Riemen
Beachclub Titus

Avignon Capital

Avignon Capital is een internationale vastgoedbellegger die voornamelijk actief is in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland en Spanje. De klanten van Avignon Capital zijn particuliere beleggers en het beursgenoteerde Cubic Property Fund. Avignon Capital heeft ons ingeschakeld om bekendheid te creëren voor hun intrede in de Australische markt. De uitdaging is om makelaars te bereiken met een ruim financieel vermogen, die bekend zijn met beleggen, financiën en onroerend goed.

Meer bekendheid creëren op een onbekende markt

60 conversies binnen drie weken

3

Weken campagne

Internationale

Campagne

66

Vastgoed leads

Beginsituatie

Avignon Capital is een internationale vastgoedbellegger die voornamelijk actief is in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland en Spanje. De klanten van Avignon Capital zijn particuliere beleggers en het beursgenoteerde Cubic Property Fund. Avignon Capital heeft Lead Tactics ingeschakeld om bekendheid te creëren voor hun intrede in de Australische markt. De uitdaging is om makelaars te bereiken met een ruim financieel vermogen, die bekend zijn met beleggen, financiën en onroerend goed.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • LinkedIn Ads
  • Facebook Ads

Branche

Vastgoed

Plan van aanpak

Deze uitdaging moest gerealiseerd worden binnen slechts drie weken. Om dit te bereiken hebben we intensieve, doelgerichte campagnes ontwikkeld die een grote impact hebben. Het doel was om de bekendheid van Avignon Capital te vergroten bij belangrijke makelaars en andere financiële belanghebbende om investeringsmogelijkheden te creëren. Deze bestonden, onder andere, uit: Invest, Nestoria, Cityfeet LJ Hooker, Colliers International, Oxford Properties Group, Commercial Search, Bentall Kennedy en vele andere. De focus lag hierbij op Sidney, Melbourne, Canberra en Brisbane.

Binnen deze strategie zijn onder andere Google Zoekadvertenties, Google Display advertenties, Facebook-advertenties en LinkedIn-advertenties ingezet. Bij deze advertenties werden er doelgroepen geselecteerd die dichtbij Avignon Capital stonden op basis van interesses en activiteiten. Hierdoor werden alleen potentiele klanten getarged wat resulteerde in een hoog conversiepercentage.

Resultaat

Google Zoekadvertenties: Hierdoor is Avignon Capital vindbaar geworden bij alle relevante zoekwoorden in de eerder genoemde steden.

Google Display: De Display advertenties zijn getoond op pagina’s die relevant zijn voor potentiële klanten van Avignon Capital. Deze bestonden onder andere uit investeringsfondsen, financiële markten, mensen die geïnteresseerd zijn in bedrijfs- en economisch nieuws, vastgoedbeheerders, etc.

Facebook-advertenties: We hebben ervoor gezorgd dat de advertenties zichtbaar waren voor specifieke doelgroepen. Deze groepen werden ingedeeld op interesses, waaronder financiële belangen, makelaars met licenties, beleggen in vastgoed, etc.

LinkedIn-advertenties: Deze advertenties zijn ingericht op basis van functietitel, type bedrijf, bedrijfsgrootte en interesses.

Retargeting: Elk persoon dat interesse heeft getoond in de advertenties is vervolgens herhaaldelijk in contact gekomen met Avignon Capital door de retargeting functie van Facebook, LinkedIn, YouTube en Google. Hierdoor kregen ze nogmaals een advertentie van ons te zien. Dit heeft de bekendheid van Avignon Capital exponentieel vergroot in de nieuwe markt en zo bleef Avignon Capital top of mind!

Binnen een tijdsbestek van drie weken zijn er meer dan 60 conversies gegenereerd via de bovenstaande strategie. LinkedIn heeft ruim 90% van de conversies gegenereerd. Deze campagne heeft in totaal drie weken gedraaid en Avignon Capital is tot op de dag van vandaag bezig met alle potentiële klanten.

  • Relevante zoekwoorden
  • Doelgerichte display advertenties
  • Specifieke doelgroepen
  • Retargeting
  • Conversie en klant stijging