Hotel Restaurant ten Cate

PlusPort wilde inzicht krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. Lead Tactics heeft onder andere de verschillende websites, Social Media, SEO en Google Adwords aangepakt. De uitgebreide online marketing analyse en het adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de benodigde inzichten verkreeg.

Landelijk hogere bezettingsgraad in het hotel

Lokaal focus op restaurantbezoeken en vergaderingen

20%

Hogere bezetting

38%

Organisch meer zichtbaar

58

Kamerboekingen

Beginsituatie

Hotel ten Cate is een familiehotel met een verouderde website, zonder een effectieve marketingstrategie of advertentiecampagnes om hun doelgroep te bereiken. Met de toenemende concurrentie van zowel concurrerende hotels, als platforms als Booking.com en
Trivago is het bedrijf genoodzaakt hun marktaandeel te verdedigen en idealiter te vergroten om winstgevend te blijven. Het is zaak om de bezettingsgraad van de hotelkamers en het restaurant te verhogen en om meer zakelijke aanvragen te genereren.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Facebook Ads
  • Linkedin Ads

Branche

Hospitality.

Plan van aanpak

Op landelijk niveau een hogere bezettingsgraad in het hotel, gecombineerd met meer zakelijke aanvragen als personeelsfeesten. Daarnaast een lokale focus op het genereren van meer restaurantbezoeken en vergaderingen. Met de Dynamische Online Marketing aanpak moet effectief worden geconcurreerd tegen vergelijkbare hotels en platforms als Booking.com en Trivago door middel van diverse advertenties en zoekmachine optimalisatie. Ook moet er voor worden gezorgd dat de bestaande doelgroep snel en effectief op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen Hotel ten Cate door middel van sociale media.’

hotel-ten-cate

Resultaat

  • 54 tafelreserveringen
  • Volgeboekt restaurant
  • 38% organisch meer zichtbaar
  • Commerciële en effectieve website
  • Actief op Google Adwords, Facebook & Linkedin

“Zeer persoonlijke en goede begeleiding. Ze doen ook graag de extra stap om ons te ontzorgen en de directe boekingen nemen sterk toe!”

Young Label

Young Label – uitzender van horeca- en evenementenpersoneel – stond voor de uitdaging meer en geschikt personeel te werven. Om die reden zocht Young Label naar een partij die kon helpen de juiste kandidaten te bereiken, hun te enthousiasmeren en te laten solliciteren. Zij zochten naar een efficiënte en effectieve manier om geschikte kandidaten te werven.

In één kwartaal 83 nieuwe medewerkers werven

Met behulp van een efficiënte landingspagina

642

inschrijvingen

216

facebook leads

426

google leads

Beginsituatie

Young Label – uitzender van horeca- en evenementenpersoneel – stond voor de uitdaging meer en geschikter personeel te werven. Om die reden zocht Young Label naar een partij die kon helpen de juiste kandidaten te bereiken, hen te enthousiasmeren en te laten solliciteren. Zij zochten naar een efficiëntere en effectievere manier om geschikte kandidaten te werven.

Gekozen diensten

  • Landingspagina ontwikkeling
  • Facebook Ads
  • Google Ads

Branche

Evenementenservices

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft aan de hand van een gesprek, waarin de behoeften en doelstellingen zijn besproken, een heldere strategie opgesteld. Vervolgens zijn de landingspagina’s geoptimaliseerd en omgebouwd tot geoliede conversiemachines, met onder andere een nieuw design en conversiegerichte elementen. Om het aantal bezoekers te verhogen, zijn er een aantal pakkende campagnes ingezet om de juiste doelgroep te bereiken.

Resultaat

De wervingsstrategie, het ombouwen van de landingspagina’s en de campagnes hebben geresulteerd in 83 nieuwe medewerkers in drie maanden tijd. Dit heeft ervoor gezorgd dat Young Label voor meer opdrachten en evenementen geschikt en representatief personeel heeft kunnen bieden.

  • 83 nieuwe medewerkers in drie maanden
  • Effectieve wervingsstrategie
  • Conversiegerichte landingspagina

“Jong en ambitieus bedrijf, altijd op zoek naar innovaties.”

– Florentine Rijkemans
Young Label

Beachclub Titus

Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen voor trouwerijen, wat veroorzaakt werd door de huidige online strategie. Zij zochten daarom naar een betrouwbare partij die voor hen een grotere naamsbekendheid binnen de trouwsector kon realiseren en kon helpen met de conversieoptimalisatie op hun website.

Grotere naamsbekendheid binnen de trouw sector

En een betere vindbaarheid van de website

130+

Directe aanvragen

200%

Online meer aanvragen in 5 maanden

2017

Volgeboekt trouwseizoen

Beginsituatie

Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen. Het bedrijf had geen goede organische vindbaarheid, en geen effectieve campagne voor zakelijke aanvragen. Daarnaast was de design van de website niet optimaal om het meeste aantal aanvragen te genereren. Belangrijk hierbij was dat er geen constante stroom aan aanvragen werd gegenereerd over het gehele jaar.

Gekozen diensten

  • SEO
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Horeca & Evenementenservices

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft voor Beachclub Titus uitgebreid marktonderzoek gedaan, een gedegen stappenplan gemaakt, de online marketing uit handen genomen en hun websitedesign herzien, om zo de vindbaarheid van de website te verbeteren en het aantal aanvragen te verhogen.

Resultaat

De marketingactiviteiten van Lead Tactics hebben geresulteerd in 130+ directe aanvragen en een volgeboekt trouwseizoen 2016. Lead Tactics biedt Beachclub Titus blijvende ondersteuning op het gebied van marketing en gaat verder met het optimaliseren van de overige landingspagina’s, het verbeteren van de vindbaarheid en het verhogen van het aantal conversies per dienst.

  • 130+ directe aanvragen
  • Trouwseizoen 2017 volgeboekt
  • Landingspagina’s geoptimaliseerd
  • Conversiepercentage verhoogt met 223%
  • Van €115 per aanvraag naar €23

“Professionele ondersteuning en gegarandeerde omzet verhoging.”

– Sebastiaan Riemen
Beachclub Titus

Plusport

PlusPort wilde inzicht krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. Lead Tactics heeft onder andere de verschillende websites, Social Media, SEO en Google Adwords aangepakt. De uitgebreide online marketing analyse en het adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de benodigde inzichten verkreeg.

Optimaliseren van online prestaties

om hoogste return on investment te realiseren

Nieuwe

inzichten

Uitgebreide

analyse

Verbeterde

prestaties

Beginsituatie

PlusPort – een online aanbieder van trainingen en cursussen binnen de zakelijke markt – wilde meer inzichten krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. PlusPort zocht naar een online marketingspecialist die alle verschillende onderdelen van hun online marketingstrategie – de verschillende websites, Social Media activiteiten, SEO, data-analyses, Google Adwords en meer – onder de loep kon nemen. Aan de hand daarvan zouden zij graag een duidelijk en gedetailleerd adviesrapport ontvangen dat hun de inzichten en handvatten zou geven die zij nodig hadden om meer websitebezoekers te genereren, hun conversieratio te verhogen en omzet te vergroten.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Advies
  • Online marketinganalyse
  • Website optimalisatie

Branche

E-learning

Plan van aanpak

Het team van Lead Tactics heeft voor PlusPort een uitgebreide online marketinganalyse uitgevoerd, waarbij alle online activiteiten en middelen onder de loep zijn genomen. De verschillende experts hebben hun bevindingen gerapporteerd en praktisch advies gegeven om de ROI te maximaliseren.

Resultaat

De uitgebreide online marketinganalyse en het gedetailleerde en praktische adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de gewenste en benodigde inzichten kreeg. Hiermee is hun vraag beantwoord en weten zij welke stappen ondernomen dienen te worden om meer websitebezoekers te genereren, de conversieratio te verhogen en de omzet te vergroten.

  • Online marketinganalyse
  • Verhoogde omzet
  • Gestegen conversieratio
  • Meer websitebezoekers