Op landelijk niveau een hogere bezettingsgraad in het hotel, gecombineerd met meer zakelijke aanvragen als personeelsfeesten. Daarnaast een lokale focus op het genereren van meer restaurantbezoeken en vergaderingen.
Landelijk hogere bezettingsgraad in het hotel
Lokaal focus op restaurantbezoeken en vergaderingen
38%
Organisch meer zichtbaar
Beginsituatie
Hotel ten Cate is een familiehotel met een verouderde website, zonder een effectieve marketingstrategie of advertentiecampagnes om hun doelgroep te bereiken. Met de toenemende concurrentie van zowel concurrerende hotels, als platforms als Booking.com en
Trivago is het bedrijf genoodzaakt hun marktaandeel te verdedigen en idealiter te vergroten om winstgevend te blijven. Het is zaak om de bezettingsgraad van de hotelkamers en het restaurant te verhogen en om meer zakelijke aanvragen te genereren.
Gekozen diensten
- Google Ads
- Facebook Ads
- Linkedin Ads
Plan van aanpak
Op landelijk niveau een hogere bezettingsgraad in het hotel, gecombineerd met meer zakelijke aanvragen als personeelsfeesten. Daarnaast een lokale focus op het genereren van meer restaurantbezoeken en vergaderingen. Met de Dynamische Online Marketing aanpak moet effectief worden geconcurreerd tegen vergelijkbare hotels en platforms als Booking.com en Trivago door middel van diverse advertenties en zoekmachine optimalisatie. Ook moet er voor worden gezorgd dat de bestaande doelgroep snel en effectief op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen Hotel ten Cate door middel van sociale media.’
- 54 tafelreserveringen
- Volgeboekt restaurant
- 38% organisch meer zichtbaar
- Commerciële en effectieve website
- Actief op Google Adwords, Facebook & Linkedin
“Zeer persoonlijke en goede begeleiding. Ze doen ook graag de extra stap om ons te ontzorgen en de directe boekingen nemen sterk toe!”
Young Label – uitzender van horeca- en evenementenpersoneel – stond voor de uitdaging meer en geschikt personeel te werven. Om die reden zocht Young Label naar een partij die kon helpen de juiste kandidaten te bereiken, hun te enthousiasmeren en te laten solliciteren. Zij zochten naar een efficiënte en effectieve manier om geschikte kandidaten te werven.
In één kwartaal 83 nieuwe medewerkers werven
Met behulp van een efficiënte landingspagina
Beginsituatie
Young Label – uitzender van horeca- en evenementenpersoneel – stond voor de uitdaging meer en geschikter personeel te werven. Om die reden zocht Young Label naar een partij die kon helpen de juiste kandidaten te bereiken, hen te enthousiasmeren en te laten solliciteren. Zij zochten naar een efficiëntere en effectievere manier om geschikte kandidaten te werven.
Gekozen diensten
- Landingspagina ontwikkeling
- Facebook Ads
- Google Ads
Branche
Evenementenservices
Plan van aanpak
Lead Tactics heeft aan de hand van een gesprek, waarin de behoeften en doelstellingen zijn besproken, een heldere strategie opgesteld. Vervolgens zijn de landingspagina’s geoptimaliseerd en omgebouwd tot geoliede conversiemachines, met onder andere een nieuw design en conversiegerichte elementen. Om het aantal bezoekers te verhogen, zijn er een aantal pakkende campagnes ingezet om de juiste doelgroep te bereiken.
De wervingsstrategie, het ombouwen van de landingspagina’s en de campagnes hebben geresulteerd in 83 nieuwe medewerkers in drie maanden tijd. Dit heeft ervoor gezorgd dat Young Label voor meer opdrachten en evenementen geschikt en representatief personeel heeft kunnen bieden.
- 83 nieuwe medewerkers in drie maanden
- Effectieve wervingsstrategie
- Conversiegerichte landingspagina
“Jong en ambitieus bedrijf, altijd op zoek naar innovaties.”
– Florentine Rijkemans
Young Label
Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen voor trouwerijen, wat veroorzaakt werd door de huidige online strategie. Zij zochten daarom naar een betrouwbare partij die voor hen een grotere naamsbekendheid binnen de trouwsector kon realiseren en kon helpen met de conversieoptimalisatie op hun website.
Grotere naamsbekendheid binnen de trouw sector
En een betere vindbaarheid van de website
200%
Online meer aanvragen in 5 maanden
2017
Volgeboekt trouwseizoen
Beginsituatie
Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen. Het bedrijf had geen goede organische vindbaarheid, en geen effectieve campagne voor zakelijke aanvragen. Daarnaast was de design van de website niet optimaal om het meeste aantal aanvragen te genereren. Belangrijk hierbij was dat er geen constante stroom aan aanvragen werd gegenereerd over het gehele jaar.
Gekozen diensten
- SEO
- Facebook Ads
- Google Ads
- Conversie optimalisatie
Branche
Horeca & Evenementenservices
Plan van aanpak
Lead Tactics heeft voor Beachclub Titus uitgebreid marktonderzoek gedaan, een gedegen stappenplan gemaakt, de online marketing uit handen genomen en hun websitedesign herzien, om zo de vindbaarheid van de website te verbeteren en het aantal aanvragen te verhogen.
De marketingactiviteiten van Lead Tactics hebben geresulteerd in 130+ directe aanvragen en een volgeboekt trouwseizoen 2016. Lead Tactics biedt Beachclub Titus blijvende ondersteuning op het gebied van marketing en gaat verder met het optimaliseren van de overige landingspagina’s, het verbeteren van de vindbaarheid en het verhogen van het aantal conversies per dienst.
- 130+ directe aanvragen
- Trouwseizoen 2017 volgeboekt
- Landingspagina’s geoptimaliseerd
- Conversiepercentage verhoogt met 223%
- Van €115 per aanvraag naar €23
“Professionele ondersteuning en gegarandeerde omzet verhoging.”
– Sebastiaan Riemen
Beachclub Titus
MJR TOM – uitzender van personeel voor evenementen en festivals – stond voor de uitdaging voldoende en goed personeel te werven, nog voor dat het festivalseizoen zou beginnen. Om genoeg personeel te kunnen uitzenden naar de geplande festivals en evenementen, zocht MJR TOM naar een partij die hun kon helpen een effectieve wervingscampagne op te zetten en uit te voeren, om zo aan de vraag te kunnen voldoen.
Voldoende en goed personeel werven
Om aan het drukke festivalseizoen te beginnen
3175
inschrijving in 6 maanden
Vernieuwde
landingspagina
Beginsituatie
MJR TOM – uitzender van personeel voor evenementen en festivals – stond voor de uitdaging voldoende en goed personeel te werven, nog voor dat het festivalseizoen zou beginnen. Om genoeg personeel te kunnen uitzenden naar de geplande festivals en evenementen, zocht MJR TOM naar een partij die hun kon helpen een effectieve wervingscampagne op te zetten en uit te voeren, om zo aan de vraag te kunnen voldoen.
Gekozen diensten
- Google Ads
- Facebook Ads
- Landingspagina ontwikkeling
Branche
Evenementenservices
Plan van aanpak
Lead Tactics heeft een gerichte wervingsstrategie opgezet. Vervolgens zijn er verschillende nieuwe conversiegerichte landingspagina’s gecreëerd om de juiste kandidaten te interesseren voor de diverse functies. Met verschillende campagnes via Google Adwords en Facebook is het aantal websitebezoekers en aanmeldingen geoptimaliseerd.
Lead Tactics heeft met de wervingsstrategie, de nieuwe landingspagina’s en met de Facebook en Adwords campagnes gezorgd voor een aanzienlijke toename in de toestroom van kandidaten en een groter aantal sollicitaties. Hierdoor kon MJR TOM met voldoende en representatief personeel aan het drukke festivalseizoen beginnen.
- Toegenomen sollicitaties
- Nieuwe landingspagina’s
- Toename kandidaten