Van der Panne

Van der Panne is een Rotterdamse woning- en bedrijfsmakelaardij dat zich focust op kwaliteit, interactie en klanttevredenheid. In het verleden zijn er advertenties gelanceerd op Funda. Helaas is Funda erg beperkt op het gebied van informatie. Zo beperkt zelfs dat de resultaten van de advertenties onduidelijk waren. Van der Panne heeft ons vervolgens ingeschakeld om meer particuliere- en zakelijke aanvragen te genereren. Om dit op te lossen hebben wij Google Ads ingezet.

Meer particulieren en zakelijke aanvragen

Door het inzetten van Google Ads

€50,-

Per aanvraag

24%

Meer aanvragen

3%

Gem. conversie ratio

Beginsituatie

Van der Panne is een Rotterdamse woning- en bedrijfsmakelaardij dat zich focust op kwaliteit, interactie en klanttevredenheid. In het verleden zijn er advertenties gelanceerd op Funda. Helaas is Funda erg beperkt op het gebied van informatie. Hierdoor waren de resultaten van de advertenties zeer onduidelijk. Van der Panne heeft Lead Tactics vervolgens ingeschakeld om meer particuliere- en zakelijke aanvragen te genereren. Om dit op te lossen heeft Lead Tactics Google Ads ingezet.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Vastgoed

Plan van aanpak

In het tweede kwartaal van 2018 is Lead Tactics gestart met campagnes in Google Ads. Daarnaast hebben we onderzoek gedaan naar de website zelf. Door websiteopnames te maken konden we precies zien waar de bezoekers van de website vastliepen of afhaakten. Daarnaast werd AdCalls ingezet om te onderzoeken of potentiële klanten na een websitebezoek belden voor meer informatie.

Resultaat

AdCalls: Ten eerste is uit deze strategie naar voren gekomen dat ongeveer 9 van de 10 klanten belt voor meer informatie. Het inzetten van AdCalls was een groot succes wat resulteerde in efficiënt gemeten conversies.

Vistor recording: Vervolgens zijn er aanpassingen uitgevoerd aan de campagnes waardoor deze elke maand beter presteerden. Door gebruik te maken van websiteopnames konden we analyseren hoe de huidige website van Van der Panne door de bezoekers werd gebruikt.

Al met al heeft de combinatie van websiteopnames, AdCalls en de verbeterde campagnes ervoor gezorgd dat het aantal aanvragen aanzienlijk is verhoogd. Maandelijks worden er gemiddeld 10 nieuwe klanten gegenereerd die interesse hebben in een nieuwe woning.

  • Meer conversies
  • Bezoekersgebruik analyse
  • Aanvragen verhoogd

Avignon Capital

Avignon Capital is een internationale vastgoedbellegger die voornamelijk actief is in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland en Spanje. De klanten van Avignon Capital zijn particuliere beleggers en het beursgenoteerde Cubic Property Fund. Avignon Capital heeft ons ingeschakeld om bekendheid te creëren voor hun intrede in de Australische markt. De uitdaging is om makelaars te bereiken met een ruim financieel vermogen, die bekend zijn met beleggen, financiën en onroerend goed.

Meer bekendheid creëren op een onbekende markt

60 conversies binnen drie weken

3

Weken campagne

Internationale

Campagne

66

Vastgoed leads

Beginsituatie

Avignon Capital is een internationale vastgoedbellegger die voornamelijk actief is in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland en Spanje. De klanten van Avignon Capital zijn particuliere beleggers en het beursgenoteerde Cubic Property Fund. Avignon Capital heeft Lead Tactics ingeschakeld om bekendheid te creëren voor hun intrede in de Australische markt. De uitdaging is om makelaars te bereiken met een ruim financieel vermogen, die bekend zijn met beleggen, financiën en onroerend goed.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • LinkedIn Ads
  • Facebook Ads

Branche

Vastgoed

Plan van aanpak

Deze uitdaging moest gerealiseerd worden binnen slechts drie weken. Om dit te bereiken hebben we intensieve, doelgerichte campagnes ontwikkeld die een grote impact hebben. Het doel was om de bekendheid van Avignon Capital te vergroten bij belangrijke makelaars en andere financiële belanghebbende om investeringsmogelijkheden te creëren. Deze bestonden, onder andere, uit: Invest, Nestoria, Cityfeet LJ Hooker, Colliers International, Oxford Properties Group, Commercial Search, Bentall Kennedy en vele andere. De focus lag hierbij op Sidney, Melbourne, Canberra en Brisbane.

Binnen deze strategie zijn onder andere Google Zoekadvertenties, Google Display advertenties, Facebook-advertenties en LinkedIn-advertenties ingezet. Bij deze advertenties werden er doelgroepen geselecteerd die dichtbij Avignon Capital stonden op basis van interesses en activiteiten. Hierdoor werden alleen potentiele klanten getarged wat resulteerde in een hoog conversiepercentage.

Resultaat

Google Zoekadvertenties: Hierdoor is Avignon Capital vindbaar geworden bij alle relevante zoekwoorden in de eerder genoemde steden.

Google Display: De Display advertenties zijn getoond op pagina’s die relevant zijn voor potentiële klanten van Avignon Capital. Deze bestonden onder andere uit investeringsfondsen, financiële markten, mensen die geïnteresseerd zijn in bedrijfs- en economisch nieuws, vastgoedbeheerders, etc.

Facebook-advertenties: We hebben ervoor gezorgd dat de advertenties zichtbaar waren voor specifieke doelgroepen. Deze groepen werden ingedeeld op interesses, waaronder financiële belangen, makelaars met licenties, beleggen in vastgoed, etc.

LinkedIn-advertenties: Deze advertenties zijn ingericht op basis van functietitel, type bedrijf, bedrijfsgrootte en interesses.

Retargeting: Elk persoon dat interesse heeft getoond in de advertenties is vervolgens herhaaldelijk in contact gekomen met Avignon Capital door de retargeting functie van Facebook, LinkedIn, YouTube en Google. Hierdoor kregen ze nogmaals een advertentie van ons te zien. Dit heeft de bekendheid van Avignon Capital exponentieel vergroot in de nieuwe markt en zo bleef Avignon Capital top of mind!

Binnen een tijdsbestek van drie weken zijn er meer dan 60 conversies gegenereerd via de bovenstaande strategie. LinkedIn heeft ruim 90% van de conversies gegenereerd. Deze campagne heeft in totaal drie weken gedraaid en Avignon Capital is tot op de dag van vandaag bezig met alle potentiële klanten.

  • Relevante zoekwoorden
  • Doelgerichte display advertenties
  • Specifieke doelgroepen
  • Retargeting
  • Conversie en klant stijging

Umspannwerk Kreuzberg

Via Beamee Online Media zijn we in contact gekomen met Umspannwerk Kreuzberg. De vraag vanuit het Duitse bedrijf was: hoe kunnen we een industrieel pand, vol fanatieke startups aan de buitenwereld voorstellen? En hoe creëren we interesse bij potentiële huurders voor dit historische pand?

Promoten bij de doelgroep met Facebook Ads

Meer kantoor ruimtes verhuurd voor Umspannwerk Kreuzberg

Vernieuwde

website

Responsive

design

Verbeterde

vindbaarheid

Beginsituatie

Via Beamee Online Media zijn we in contact gekomen met Umspannwerk Kreuzberg. De vraag vanuit het Duitse bedrijf was: hoe kunnen we een industrieel pand, vol fanatieke startups aan de buitenwereld voorstellen? En hoe creëren we interesse bij potentiële huurders voor dit historische pand?

Gekozen diensten

  • Strategie ontwikkeling
  • Concept uitwerken
  • Wireframes creëren
  • Design
  • Website ontwerp

Branche

Vastgoed

Plan van aanpak

Ons antwoord: Een video ontwikkelen waarin het verhaal achter Umspannwerk Kreuzberg duidelijk wordt gemaakt. Een aantal personeelsleden vertellen in de video precies hoe hun bedrijf in dit historische pand terecht is gekomen en wat werken hierin zo bijzonder maakt. De video’s werden gepromoot op de social media kanalen van Umspannwerk Kreuzberg door middel van Facebookadvertenties bij de juiste doelgroep.  Het resultaat van de video is hieronder te zien:

Resultaat

Maar dat was niet het enige. Om alle startups onder de aandacht te brengen is er een hele reeks aan video’s ontwikkeld. Verschillende bedrijven kwamen hierbij aan het woord waarbij ze vertelden hoe ze zijn begonnen.