Hotel Restaurant ten Cate

PlusPort wilde inzicht krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. Lead Tactics heeft onder andere de verschillende websites, Social Media, SEO en Google Adwords aangepakt. De uitgebreide online marketing analyse en het adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de benodigde inzichten verkreeg.

Landelijk hogere bezettingsgraad in het hotel

Lokaal focus op restaurantbezoeken en vergaderingen

20%

Hogere bezetting

38%

Organisch meer zichtbaar

58

Kamerboekingen

Beginsituatie

Hotel ten Cate is een familiehotel met een verouderde website, zonder een effectieve marketingstrategie of advertentiecampagnes om hun doelgroep te bereiken. Met de toenemende concurrentie van zowel concurrerende hotels, als platforms als Booking.com en
Trivago is het bedrijf genoodzaakt hun marktaandeel te verdedigen en idealiter te vergroten om winstgevend te blijven. Het is zaak om de bezettingsgraad van de hotelkamers en het restaurant te verhogen en om meer zakelijke aanvragen te genereren.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Facebook Ads
  • Linkedin Ads

Branche

Hospitality.

Plan van aanpak

Op landelijk niveau een hogere bezettingsgraad in het hotel, gecombineerd met meer zakelijke aanvragen als personeelsfeesten. Daarnaast een lokale focus op het genereren van meer restaurantbezoeken en vergaderingen. Met de Dynamische Online Marketing aanpak moet effectief worden geconcurreerd tegen vergelijkbare hotels en platforms als Booking.com en Trivago door middel van diverse advertenties en zoekmachine optimalisatie. Ook moet er voor worden gezorgd dat de bestaande doelgroep snel en effectief op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen Hotel ten Cate door middel van sociale media.’

hotel-ten-cate

Resultaat

  • 54 tafelreserveringen
  • Volgeboekt restaurant
  • 38% organisch meer zichtbaar
  • Commerciële en effectieve website
  • Actief op Google Adwords, Facebook & Linkedin

“Zeer persoonlijke en goede begeleiding. Ze doen ook graag de extra stap om ons te ontzorgen en de directe boekingen nemen sterk toe!”

Beachclub Titus

Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen voor trouwerijen, wat veroorzaakt werd door de huidige online strategie. Zij zochten daarom naar een betrouwbare partij die voor hen een grotere naamsbekendheid binnen de trouwsector kon realiseren en kon helpen met de conversieoptimalisatie op hun website.

Grotere naamsbekendheid binnen de trouw sector

En een betere vindbaarheid van de website

130+

Directe aanvragen

200%

Online meer aanvragen in 5 maanden

2017

Volgeboekt trouwseizoen

Beginsituatie

Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen. Het bedrijf had geen goede organische vindbaarheid, en geen effectieve campagne voor zakelijke aanvragen. Daarnaast was de design van de website niet optimaal om het meeste aantal aanvragen te genereren. Belangrijk hierbij was dat er geen constante stroom aan aanvragen werd gegenereerd over het gehele jaar.

Gekozen diensten

  • SEO
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Horeca & Evenementenservices

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft voor Beachclub Titus uitgebreid marktonderzoek gedaan, een gedegen stappenplan gemaakt, de online marketing uit handen genomen en hun websitedesign herzien, om zo de vindbaarheid van de website te verbeteren en het aantal aanvragen te verhogen.

Resultaat

De marketingactiviteiten van Lead Tactics hebben geresulteerd in 130+ directe aanvragen en een volgeboekt trouwseizoen 2016. Lead Tactics biedt Beachclub Titus blijvende ondersteuning op het gebied van marketing en gaat verder met het optimaliseren van de overige landingspagina’s, het verbeteren van de vindbaarheid en het verhogen van het aantal conversies per dienst.

  • 130+ directe aanvragen
  • Trouwseizoen 2017 volgeboekt
  • Landingspagina’s geoptimaliseerd
  • Conversiepercentage verhoogt met 223%
  • Van €115 per aanvraag naar €23

“Professionele ondersteuning en gegarandeerde omzet verhoging.”

– Sebastiaan Riemen
Beachclub Titus

Hof Catering

Hof Catering – een cateraar met passie voor koken, goed en duurzaam eten – had tot voor kort een verouderde website waarop hun visie, kracht en waarde niet juist gepresenteerd werden. Om (potentiële) klanten te laten zien wat ze in huis – of de keuken – hebben, wilden ze een nieuwe website waarop duidelijk zou worden waarvoor ze staan en wat ze te bieden hebben. Hof Catering wilde een nieuwe responsieve website met het juiste gevoel en een krachtige boodschap.

Geheel nieuwe responsive website

Met een krachtige boodschap en visie

Vernieuwde

Website

Responsive

Design

Verbeterde

Vindbaarheid

Beginsituatie

Hof Catering – een cateraar met passie voor koken en goed en duurzaam eten – had tot voor kort een verouderde website waarop hun visie, kracht en waarde niet goed gepresenteerd werden.

Om (potentiële) klanten te laten zien wat ze in huis – of in de keuken – hebben, wilde het bedrijf een nieuwe website waarop duidelijk zou worden waarvoor het bedrijf staat en wat ze te bieden hebben. Hof Catering wilde een nieuwe responsieve website met het juiste gevoel en een krachtige boodschap.

Gekozen diensten

  • Website ontwikkeling

Branche

Horeca en toerisme

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft Hof Catering geholpen door hun boodschap en kernwaarden in een mooi jasje te steken, en deze daarna over te brengen aan de klanten. Met een uniek en conversiegerichte webdesign is er een gebruiksvriendelijke website gerealiseerd.

Resultaat

De hulp van Lead Tactics heeft geresulteerd in een website met de juiste look & feel, waarop de passie voor goed en duurzaam eten duidelijk gecommuniceerd wordt. Ook de unieke receptuur, de bijzondere smaakcombinaties en de klant- en gastgerichtheid wordt hier uitgelicht. Lead Tactics heeft een snelle en responsieve website gerealiseerd waarop Hof Catering optimaal gerepresenteerd wordt.

  • Responsive website
  • Krachtige boodschap
  • Visie

Hendriks

In januari 2018 opende een nieuw restaurant zijn deuren in het bruisende centrum van Den Haag: restaurant Hendriks. Een restaurant dat ‘fast good food’ serveert en daarnaast talrijke cocktails en biertjes op de kaart heeft staan. Een concept dat perfect past bij de locatie. Wat nog ontbrak was een passende website, wat wij op ons hebben genomen.

Een mobielvriendelijke website voor Hendriks

Die zorgt voor de juiste conceptbeschrijving

Vernieuwde

Website

Responsive

Design

Verbeterde

Vindbaarheid

Beginsituatie

In januari 2018 opende een nieuw restaurant zijn deuren in het bruisende centrum van Den Haag: restaurant Hendriks. Een restaurant dat ‘fast good food’ serveert en daarnaast talrijke cocktails en biertjes op de kaart heeft staan. Een concept dat perfect past bij de locatie. Wat alleen nog ontbrak was een passende website, waar Lead Tactics voor heeft gezorgd.

Gekozen diensten

  • Strategie ontwikkeling
  • Concept uitwerken
  • Wireframes creëren
  • Designen
  • Website ontwerp

Branche

Horeca en toerisme

Plan van aanpak

Om de site zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, wilden we een snelle, mobielvriendelijke site ontwikkelen in de eigenzinnige stijl van Hendriks. Met deze website wilden we het concept van restaurant Hendriks zo duidelijk mogelijk naar voren laten komen. Hoe we dat precies gedaan hebben, kun je hieronder zien.