OOfos

De schoenen van OOfos zijn ontworpen om de voeten van fitness- en sportfanaten te ondersteunen bij het herstel na inspanningen. Het absorbeert 37% en heeft meer impact dan andere materialen, waardoor de druk op enkels, knieën en onderrug wordt verminderd. Dit vrij nieuwe merk is vanuit Amerika overgewaaid naar Nederland. OOfos heeft binnen Nederland nog nauwelijks naamsbekendheid opgebouwd en dit is precies het doel waarmee Lead Tactics aan de slag moest vanaf januari 2018. Ook werd er natuurlijk geïnvesteerd in het genereren van verkopen.

Meer naamsbekendheid creëren voor OOfos

Met als doel meer verkopen genereren

Landelijke

Campagne

Omnichannel

Strategie

Vergroten

Merknaam

Beginsituatie

De schoenen van OOfos zijn ontworpen om de voeten van fitness- en sportfanaten te ondersteunen bij het herstel na inspanningen. Het absorbeert 37% en heeft meer impact dan andere materialen, waardoor de druk op enkels, knieën en onderrug wordt verminderd. Dit vrij nieuwe merk is vanuit Amerika overgewaaid naar Nederland. OOfos heeft binnen Nederland nog nauwelijks naamsbekendheid opgebouwd, wat voor Lead Tactics een leuke uitdaging was. Daarnaast werd er nog nauwelijks geïnvesteerd in het genereren van verkopen.

Gekozen diensten

  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Detailhandel

Plan van aanpak

Om deze doelen te realiseren hebben we de volgende kanalen ingezet: Google Zoekadvertenties en Facebook-advertenties. De strategie was om de potentiële doelgroep te vinden en om deze meerdere malen in contact te laten komen met OOfos. Daarnaast wilden we OOfos producten meer aandacht geven tijdens sportevenementen, waar veel potentiële klanten te vinden zijn. We zorgden voor online en offline marketing, wat ook wel een omnichannelstrategie wordt genoemd. Door het toepassen van deze strategie werden er naamsbekendheid en nieuwe verkopen gecreëerd

Resultaat

Door middel van verschillende testen is uiteindelijk de ideale doelgroep gevonden. Vervolgens hebben we deze doelgroep minimaal twee keer per week online in contact gebracht met OOfos. Hierdoor is er meer naamsbekendheid gecreëerd en zijn er meer verkopen gegenereerd. Door deze omnichannel strategie zijn er op evenementen zoals de marathon van Rotterdam en de Nijmeegse Vierdaagse grote campagnes gelanceerd. De strategie is eerst getest bij de marathon, waarna er door het grote succes bij de Vierdaagse flink uitgepakt is. Er zijn hier meer dan 100 paar schoenen verkocht! Veel van de klanten bevestigden dat ze het product daarvoor al online voorbij hadden zien komen. Uiteindelijk is er een return on ad spend gegenereerd van 600%.

  • Ideale doelgroep bepaling
  • Naamsbekendheid creëren
  • Gestegen verkoopcijfers
  • Return on ad spend stijging

“Jonge ondernemers vol energie, hebben verstand van zaken en hebben een zeer prettige werkrelatie.”

– Kris Bloem
OOfos

Astek

Astek is gespecialiseerd in de verkoop van hoogwaardige inspectie- en meetapparatuur en heeft meerdere webshops. Het assortiment bestaat onder andere uit: lijnlasers, afstandsmeters, vochtmeters, multimeters en digitale hoekmeters. Astek was al actief op Google Ads, maar kon niet inzien wat de resultaten waren uit de vorige campagnes.

Inzichtelijke informatie d.m.v Google Ads

Dit resulteerde in meer conversies en bezoekers

Landelijke

Shopping Campagne

Toename

Conversies

Verlaging

Kosten

Beginsituatie

Astek is gespecialiseerd in de verkoop van hoogwaardige inspectie- en meetapparatuur en heeft meerdere webshops. Het assortiment bestaat onder andere uit: lijnlasers, afstandsmeters, vochtmeters, multimeters en digitale hoekmeters. Astek was al actief op Google Ads, maar kon niet inzien wat de resultaten waren uit de vorige campagnes.

Gekozen diensten

  • Google Ads

Branche

Groothandel

Plan van aanpak

Aangezien het vorige marketingbureau de resultaten van de campagnes niet inzichtelijk in kaart had gebracht, was het aan ons de taak om alle resultaten van de campagnes in Google Ads meetbaar te maken. Hierdoor waren we genoodzaakt alle data opnieuw te verzamelen. We hebben om dit te bereiken nieuwe campagnes opgebouwd en geoptimaliseerd aan de hand van de behaalde data, en natuurlijk alles meetbaar gemaakt en in kaart gebracht.

Resultaat

Er zijn campagnes opgezet die specifiek gericht zijn op iedere individuele webshop van Astek. Doordat elke webshop zijn eigen domein heeft, was dit overzichtelijk te realiseren. Door Zoekadvertenties op te zetten, kon Astek makkelijk gevonden worden zodat er meer bezoekers op de site kwamen. Er zijn Shopping-advertenties opgezet welke hebben geleid tot meer conversies. Met deze strategie kunnen potentiële klanten niet meer om Astek heen.

  • Meer website bezoekers
  • Verhoogde conversies