OOfos

De schoenen van OOfos zijn ontworpen om de voeten van fitness- en sportfanaten te ondersteunen bij het herstel na inspanningen. Het absorbeert 37% en heeft meer impact dan andere materialen, waardoor de druk op enkels, knieën en onderrug wordt verminderd. Dit vrij nieuwe merk is vanuit Amerika overgewaaid naar Nederland. OOfos heeft binnen Nederland nog nauwelijks naamsbekendheid opgebouwd en dit is precies het doel waarmee Lead Tactics aan de slag moest vanaf januari 2018. Ook werd er natuurlijk geïnvesteerd in het genereren van verkopen.

Meer naamsbekendheid creëren voor OOfos

Met als doel meer verkopen genereren

Landelijke

Campagne

Omnichannel

Strategie

Vergroten

Merknaam

Beginsituatie

De schoenen van OOfos zijn ontworpen om de voeten van fitness- en sportfanaten te ondersteunen bij het herstel na inspanningen. Het absorbeert 37% en heeft meer impact dan andere materialen, waardoor de druk op enkels, knieën en onderrug wordt verminderd. Dit vrij nieuwe merk is vanuit Amerika overgewaaid naar Nederland. OOfos heeft binnen Nederland nog nauwelijks naamsbekendheid opgebouwd, wat voor Lead Tactics een leuke uitdaging was. Daarnaast werd er nog nauwelijks geïnvesteerd in het genereren van verkopen.

Gekozen diensten

  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Detailhandel

Plan van aanpak

Om deze doelen te realiseren hebben we de volgende kanalen ingezet: Google Zoekadvertenties en Facebook-advertenties. De strategie was om de potentiële doelgroep te vinden en om deze meerdere malen in contact te laten komen met OOfos. Daarnaast wilden we OOfos producten meer aandacht geven tijdens sportevenementen, waar veel potentiële klanten te vinden zijn. We zorgden voor online en offline marketing, wat ook wel een omnichannelstrategie wordt genoemd. Door het toepassen van deze strategie werden er naamsbekendheid en nieuwe verkopen gecreëerd

Resultaat

Door middel van verschillende testen is uiteindelijk de ideale doelgroep gevonden. Vervolgens hebben we deze doelgroep minimaal twee keer per week online in contact gebracht met OOfos. Hierdoor is er meer naamsbekendheid gecreëerd en zijn er meer verkopen gegenereerd. Door deze omnichannel strategie zijn er op evenementen zoals de marathon van Rotterdam en de Nijmeegse Vierdaagse grote campagnes gelanceerd. De strategie is eerst getest bij de marathon, waarna er door het grote succes bij de Vierdaagse flink uitgepakt is. Er zijn hier meer dan 100 paar schoenen verkocht! Veel van de klanten bevestigden dat ze het product daarvoor al online voorbij hadden zien komen. Uiteindelijk is er een return on ad spend gegenereerd van 600%.

  • Ideale doelgroep bepaling
  • Naamsbekendheid creëren
  • Gestegen verkoopcijfers
  • Return on ad spend stijging

“Jonge ondernemers vol energie, hebben verstand van zaken en hebben een zeer prettige werkrelatie.”

– Kris Bloem
OOfos