Plusport

PlusPort wilde inzicht krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. Lead Tactics heeft onder andere de verschillende websites, Social Media, SEO en Google Adwords aangepakt. De uitgebreide online marketing analyse en het adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de benodigde inzichten verkreeg.

Optimaliseren van online prestaties

om hoogste return on investment te realiseren

Nieuwe

inzichten

Uitgebreide

analyse

Verbeterde

prestaties

Beginsituatie

PlusPort – een online aanbieder van trainingen en cursussen binnen de zakelijke markt – wilde meer inzichten krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. PlusPort zocht naar een online marketingspecialist die alle verschillende onderdelen van hun online marketingstrategie – de verschillende websites, Social Media activiteiten, SEO, data-analyses, Google Adwords en meer – onder de loep kon nemen. Aan de hand daarvan zouden zij graag een duidelijk en gedetailleerd adviesrapport ontvangen dat hun de inzichten en handvatten zou geven die zij nodig hadden om meer websitebezoekers te genereren, hun conversieratio te verhogen en omzet te vergroten.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Advies
  • Online marketinganalyse
  • Website optimalisatie

Branche

E-learning

Plan van aanpak

Het team van Lead Tactics heeft voor PlusPort een uitgebreide online marketinganalyse uitgevoerd, waarbij alle online activiteiten en middelen onder de loep zijn genomen. De verschillende experts hebben hun bevindingen gerapporteerd en praktisch advies gegeven om de ROI te maximaliseren.

Resultaat

De uitgebreide online marketinganalyse en het gedetailleerde en praktische adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de gewenste en benodigde inzichten kreeg. Hiermee is hun vraag beantwoord en weten zij welke stappen ondernomen dienen te worden om meer websitebezoekers te genereren, de conversieratio te verhogen en de omzet te vergroten.

  • Online marketinganalyse
  • Verhoogde omzet
  • Gestegen conversieratio
  • Meer websitebezoekers

VCA Direct

VCA Direct – een online aanbieder van VCA-cursussen en certificaten – ervaarde tegenvallende prestaties uit hun Google Adwords campagne. Uit een eerdere, door Lead Tactics uitgevoerde, online marketinganalyse bleek dat het account al langere tijd niet goed werd beheerd. VCA Direct zocht daarom naar een Google Adwords specialist die hun Google Adwords campagne opnieuw kon opzetten, beheren en optimaliseren, om zo de ROI blijvend te verhogen.

Meer aanvragen en website bezoekers

Een hogere return on investment van Google Ads

Nieuwe

Google Ads campagne

20%

Lagere kosten per conversie

Configuratie

Campagnes

Beginsituatie

VCA Direct – een online aanbieder van VCA-cursussen en certificaten – ervaarde tegenvallende prestaties uit hun Google Adwords campagne. Uit een eerdere, door Lead Tactics uitgevoerde, online marketinganalyse bleek dat het account al langere tijd niet goed werd beheerd.

VCA Direct zocht naar een Google Adwords specialist die hun Google Adwords campagne opnieuw kon opzetten, beheren en optimaliseren, om zo de ROI blijvend te verhogen.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

E-learning

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft de Google Adwords Campagne van VCA Direct opnieuw opgezet en belangrijke onderdelen, waaronder de conversiemeting, goed ingesteld. De campagnes zijn geconfigureerd en de advertenties verlengd. Lead Tactics is het Google Adwords account vervolgens blijven beheren.

Resultaat

De samenwerking met Lead Tactics heeft gezorgd voor een duidelijke verbetering van de Google Adwords prestaties. Er zijn meer en kwalitatief hogere websitebezoekers gegenereerd, waardoor de conversieratio is verbeterd en de ROI van de Google Adwords campagne is verhoogd.

  • 20% lagere kosten per conversie

Van der Panne

Van der Panne is een Rotterdamse woning- en bedrijfsmakelaardij dat zich focust op kwaliteit, interactie en klanttevredenheid. In het verleden zijn er advertenties gelanceerd op Funda. Helaas is Funda erg beperkt op het gebied van informatie. Zo beperkt zelfs dat de resultaten van de advertenties onduidelijk waren. Van der Panne heeft ons vervolgens ingeschakeld om meer particuliere- en zakelijke aanvragen te genereren. Om dit op te lossen hebben wij Google Ads ingezet.

Meer particulieren en zakelijke aanvragen

Door het inzetten van Google Ads

€50,-

Per aanvraag

24%

Meer aanvragen

3%

Gem. conversie ratio

Beginsituatie

Van der Panne is een Rotterdamse woning- en bedrijfsmakelaardij dat zich focust op kwaliteit, interactie en klanttevredenheid. In het verleden zijn er advertenties gelanceerd op Funda. Helaas is Funda erg beperkt op het gebied van informatie. Hierdoor waren de resultaten van de advertenties zeer onduidelijk. Van der Panne heeft Lead Tactics vervolgens ingeschakeld om meer particuliere- en zakelijke aanvragen te genereren. Om dit op te lossen heeft Lead Tactics Google Ads ingezet.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Vastgoed

Plan van aanpak

In het tweede kwartaal van 2018 is Lead Tactics gestart met campagnes in Google Ads. Daarnaast hebben we onderzoek gedaan naar de website zelf. Door websiteopnames te maken konden we precies zien waar de bezoekers van de website vastliepen of afhaakten. Daarnaast werd AdCalls ingezet om te onderzoeken of potentiële klanten na een websitebezoek belden voor meer informatie.

Resultaat

AdCalls: Ten eerste is uit deze strategie naar voren gekomen dat ongeveer 9 van de 10 klanten belt voor meer informatie. Het inzetten van AdCalls was een groot succes wat resulteerde in efficiënt gemeten conversies.

Vistor recording: Vervolgens zijn er aanpassingen uitgevoerd aan de campagnes waardoor deze elke maand beter presteerden. Door gebruik te maken van websiteopnames konden we analyseren hoe de huidige website van Van der Panne door de bezoekers werd gebruikt.

Al met al heeft de combinatie van websiteopnames, AdCalls en de verbeterde campagnes ervoor gezorgd dat het aantal aanvragen aanzienlijk is verhoogd. Maandelijks worden er gemiddeld 10 nieuwe klanten gegenereerd die interesse hebben in een nieuwe woning.

  • Meer conversies
  • Bezoekersgebruik analyse
  • Aanvragen verhoogd

PPS Security

PPS Security is een beveiligingsbedrijf dat erkend is door het Ministerie van Veiligheid. Voor alle uiteenlopende beveiligingsdiensten kun je bij PPS Security terecht. Met meer dan 20 jaar ervaring als beveiligingsorganisatie zijn ze bekend met alle voorkomende risicovolle situaties. In het begin van 2018 is er een compleet nieuwe website gelanceerd. Hoewel de site goed werkte, werden er helaas weinig klanten geworven. Daarnaast was PPS Security op zoek naar meer personeel.

Meer bedrijfsaanvragen voor PPS Security

En meer personeel geworven

93

Website aanvragen

4%

Conversie ratio

50 conversies

in de eerste drie maanden

Beginsituatie

PPS Security is een beveiligingsbedrijf dat erkend is door het Ministerie van Veiligheid. Je kunt bij PPS Security terecht voor alle uiteenlopende beveiligingsdiensten. Met meer dan 20 jaar ervaring als beveiligingsorganisatie zijn ze bekend met alle voorkomende risicovolle situaties. In het begin van 2018 is er een compleet nieuwe website gelanceerd. Hoewel de site goed presteerde, werden er helaas weinig klanten geworven. Daarnaast was PPS Security ook op zoek naar meer personeel.

Gekozen diensten

  • Conversie optimalisatie
  • Google Ads

Branche

Beveiligingsdienstverlening.

Plan van aanpak

Vanaf april 2018 is Lead Tactics gestart met PPS Security en zijn er nieuwe Google Ads campagnes ontwikkeld. Het doel van Lead Tactics was om meer bedrijfsaanvragen voor PPS Security te genereren. Een uitgebreid onderzoek naar relevante zoektermen voor zowel het personeel als bedrijfsaanvragen was daarvoor essentieel. Vervolgens zijn er campagnes ontwikkeld specifiek voor deze zoektermen. Om de winstgevendheid inzichtelijk te maken moesten we er voor zorgen dat alles meetbaar is.

Resultaat

Al vanaf de eerste maand waren de campagnes winstgevend en de klantaanvragen aanzienlijk verhoogd. In de eerste drie maanden dat de campagnes online stonden, zijn er 50 conversies binnengekomen voor personeelswerving waarmee het doel is behaald.

  • Winstgevende campagnes
  • Gestegen klantaanvragen
  • Constante stroom aan aanvragen
  • Doeltreffende vindbaarheid