Plusport

PlusPort wilde inzicht krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. Lead Tactics heeft onder andere de verschillende websites, Social Media, SEO en Google Adwords aangepakt. De uitgebreide online marketing analyse en het adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de benodigde inzichten verkreeg.

Optimaliseren van online prestaties

om hoogste return on investment te realiseren

Nieuwe

inzichten

Uitgebreide

analyse

Verbeterde

prestaties

Beginsituatie

PlusPort – een online aanbieder van trainingen en cursussen binnen de zakelijke markt – wilde meer inzichten krijgen in hoe zij hun online prestaties konden optimaliseren, om zo de hoogste ROI te realiseren. PlusPort zocht naar een online marketingspecialist die alle verschillende onderdelen van hun online marketingstrategie – de verschillende websites, Social Media activiteiten, SEO, data-analyses, Google Adwords en meer – onder de loep kon nemen. Aan de hand daarvan zouden zij graag een duidelijk en gedetailleerd adviesrapport ontvangen dat hun de inzichten en handvatten zou geven die zij nodig hadden om meer websitebezoekers te genereren, hun conversieratio te verhogen en omzet te vergroten.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Advies
  • Online marketinganalyse
  • Website optimalisatie

Branche

E-learning

Plan van aanpak

Het team van Lead Tactics heeft voor PlusPort een uitgebreide online marketinganalyse uitgevoerd, waarbij alle online activiteiten en middelen onder de loep zijn genomen. De verschillende experts hebben hun bevindingen gerapporteerd en praktisch advies gegeven om de ROI te maximaliseren.

Resultaat

De uitgebreide online marketinganalyse en het gedetailleerde en praktische adviesrapport van Lead Tactics hebben ervoor gezorgd dat PlusPort de gewenste en benodigde inzichten kreeg. Hiermee is hun vraag beantwoord en weten zij welke stappen ondernomen dienen te worden om meer websitebezoekers te genereren, de conversieratio te verhogen en de omzet te vergroten.

  • Online marketinganalyse
  • Verhoogde omzet
  • Gestegen conversieratio
  • Meer websitebezoekers

Beachclub Titus

Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen voor trouwerijen, wat veroorzaakt werd door de huidige online strategie. Zij zochten daarom naar een betrouwbare partij die voor hen een grotere naamsbekendheid binnen de trouwsector kon realiseren en kon helpen met de conversieoptimalisatie op hun website.

Grotere naamsbekendheid binnen de trouw sector

En een betere vindbaarheid van de website

130+

Directe aanvragen

200%

Online meer aanvragen in 5 maanden

2017

Volgeboekt trouwseizoen

Beginsituatie

Beachclub Titus ervaarde een tegenvallend aantal aanvragen voor trouwerijen, wat veroorzaakt werd door de huidige online strategie. Zij zochten daarom naar een betrouwbare partij die voor Titus een grotere naamsbekendheid binnen de trouwsector kon realiseren en kon helpen met de conversieoptimalisatie op hun website.

Gekozen diensten

  • SEO
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Horeca & Evenementenservices

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft voor Beachclub Titus uitgebreid marktonderzoek gedaan, een gedegen stappenplan gemaakt, de online marketing uit handen genomen en hun websitedesign herzien, om zo de vindbaarheid van de website te verbeteren en het aantal aanvragen te verhogen.

Resultaat

De marketingactiviteiten van Lead Tactics hebben geresulteerd in 130+ directe aanvragen en een volgeboekt trouwseizoen 2016. Lead Tactics biedt Beachclub Titus blijvende ondersteuning op het gebied van marketing en gaat verder met het optimaliseren van de overige landingspagina’s, het verbeteren van de vindbaarheid en het verhogen van het aantal conversies per dienst.

  • 130+ directe aanvragen
  • Trouwseizoen 2016 volgeboekt
  • Landingspagina’s geoptimaliseerd
  • Conversies per dienst gestegen

“Professionele ondersteuning en gegarandeerde omzet verhoging.”

– Sebastiaan Riemen
Beachclub Titus

VCA Direct

VCA Direct – een online aanbieder van VCA-cursussen en certificaten – ervaarde tegenvallende prestaties uit hun Google Adwords campagne. Uit een eerdere, door Lead Tactics uitgevoerde, online marketinganalyse bleek dat het account al langere tijd niet goed werd beheerd. VCA Direct zocht daarom naar een Google Adwords specialist die hun Google Adwords campagne opnieuw kon opzetten, beheren en optimaliseren, om zo de ROI blijvend te verhogen.

Meer aanvragen en website bezoekers

Een hogere return on investment van Google Ads

Nieuwe

Google Ads campagne

20%

Lagere kosten per conversie

Configuratie

Campagnes

Beginsituatie

VCA Direct – een online aanbieder van VCA-cursussen en certificaten – ervaarde tegenvallende prestaties uit hun Google Adwords campagne. Uit een eerdere, door Lead Tactics uitgevoerde, online marketinganalyse bleek dat het account al langere tijd niet goed werd beheerd.

VCA Direct zocht naar een Google Adwords specialist die hun Google Adwords campagne opnieuw kon opzetten, beheren en optimaliseren, om zo de ROI blijvend te verhogen.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

E-learning

Plan van aanpak

Lead Tactics heeft de Google Adwords Campagne van VCA Direct opnieuw opgezet en belangrijke onderdelen, waaronder de conversiemeting, goed ingesteld. De campagnes zijn geconfigureerd en de advertenties verlengd. Lead Tactics is het Google Adwords account vervolgens blijven beheren.

Resultaat

De samenwerking met Lead Tactics heeft gezorgd voor een duidelijke verbetering van de Google Adwords prestaties. Er zijn meer en kwalitatief hogere websitebezoekers gegenereerd, waardoor de conversieratio is verbeterd en de ROI van de Google Adwords campagne is verhoogd.

  • 20% lagere kosten per conversie

Van der Panne

Van der Panne is een Rotterdamse woning- en bedrijfsmakelaardij dat zich focust op kwaliteit, interactie en klanttevredenheid. In het verleden zijn er advertenties gelanceerd op Funda. Helaas is Funda erg beperkt op het gebied van informatie. Zo beperkt zelfs dat de resultaten van de advertenties onduidelijk waren. Van der Panne heeft ons vervolgens ingeschakeld om meer particuliere- en zakelijke aanvragen te genereren. Om dit op te lossen hebben wij Google Ads ingezet.

Meer particulieren en zakelijke aanvragen

Door het inzetten van Google Ads

€50,-

Per aanvraag

24%

Meer aanvragen

3%

Gem. conversie ratio

Beginsituatie

Van der Panne is een Rotterdamse woning- en bedrijfsmakelaardij dat zich focust op kwaliteit, interactie en klanttevredenheid. In het verleden zijn er advertenties gelanceerd op Funda. Helaas is Funda erg beperkt op het gebied van informatie. Hierdoor waren de resultaten van de advertenties zeer onduidelijk. Van der Panne heeft Lead Tactics vervolgens ingeschakeld om meer particuliere- en zakelijke aanvragen te genereren. Om dit op te lossen heeft Lead Tactics Google Ads ingezet.

Gekozen diensten

  • Google Ads
  • Conversie optimalisatie

Branche

Vastgoed

Plan van aanpak

In het tweede kwartaal van 2018 is Lead Tactics gestart met campagnes in Google Ads. Daarnaast hebben we onderzoek gedaan naar de website zelf. Door websiteopnames te maken konden we precies zien waar de bezoekers van de website vastliepen of afhaakten. Daarnaast werd AdCalls ingezet om te onderzoeken of potentiële klanten na een websitebezoek belden voor meer informatie.

Resultaat

AdCalls: Ten eerste is uit deze strategie naar voren gekomen dat ongeveer 9 van de 10 klanten belt voor meer informatie. Het inzetten van AdCalls was een groot succes wat resulteerde in efficiënt gemeten conversies.

Vistor recording: Vervolgens zijn er aanpassingen uitgevoerd aan de campagnes waardoor deze elke maand beter presteerden. Door gebruik te maken van websiteopnames konden we analyseren hoe de huidige website van Van der Panne door de bezoekers werd gebruikt.

Al met al heeft de combinatie van websiteopnames, AdCalls en de verbeterde campagnes ervoor gezorgd dat het aantal aanvragen aanzienlijk is verhoogd. Maandelijks worden er gemiddeld 10 nieuwe klanten gegenereerd die interesse hebben in een nieuwe woning.

  • Meer conversies
  • Bezoekersgebruik analyse
  • Aanvragen verhoogd